Contact en veelgestelde vragen

Telefoon: 0620742789
E-mail: [email protected]


Adres
Hoenderloseweg 133
7339 GE Ugchelen
Gelderland, Nederland

1 Bestellen en levering
1.1 Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Bestellen bij Leefhuus doe je zo: Navigeer naar het gewenste product en klik op 'Toevoegen' of 'In Winkelwagen'. Je wordt nu doorgestuurd naar de winkelwagen. 

Wil je verder rondkijken? Geen probleem, het artikel blijft in je winkelwagentje liggen. Als je meteen wilt bestellen, klik je op 'Bestelling afronden'.

Kies vervolgens of je je bestelling wilt ophalen of laten verzenden. Geef daarbij aan waar we je bestelling moeten bezorgen. Je kunt ook een ander bezorgadres ingeven.

Kies hoe je wilt betalen. 

Klik op 'Kopen' om je bestelling af te ronden. Als je niet achteraf betaalt, betaal je meteen in de veilige omgeving van je bank.

1.2 Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Wij houden je op de hoogte van de vorderingen van jouw bestelling. Zo ontvang je een bevestiging wanneer jouw betaling is ontvangen en wanneer jouw bestelling is verzonden.

Indien jouw bestelling via PostNL pakketpost wordt verzonden ontvang je van ons een Track & Trace code waarmee je jouw bestelling kunt volgen. Maak je gebruik van meubeltransport, dan maken we in overleg met jou een bezorg afspraak. 

1.3 Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Als je jouw bestelling of een product daaruit wilt annuleren dan kun je ons mailen op e-mailadres [email protected].

Zodra jouw bestelling succesvol is geannuleerd, komt jouw betalingsverplichting te vervallen. Eventuele betalingen worden dan zo spoedig mogelijk teruggestort.

Het is mogelijk dat jouw bestelling niet meer geannuleerd kan worden omdat deze al is verwerkt. In dit geval ontvang je een e-mail waarin wij aangeven dat de zending aan onze bezorgdienst is overgedragen. Je kunt jouw bestelling uiteraard binnen 14 dagen retourneren.

1.4 Waarom is mijn bestelling geannuleerd?

Bestellingen worden om verschillende redenen handmatig of automatisch geannuleerd in ons systeem. Als dit bij jou het geval is, ontvang je hiervan automatisch bericht.

Bij een geannuleerde bestelling vervalt jouw betalingsverplichting of je ontvangt het reeds betaalde bedrag terug.

Een artikel of een bestelling wordt geannuleerd om uiteenlopende redenen: 

  • - Het artikel is niet leverbaar.
  • - De bestelling is na 14 dagen nog niet betaald.
  • - Je hebt twee bestellingen geplaatst met dezelfde inhoud, waarvan één betaald, en één niet betaald.

Vóór annulering word je altijd geïnformeerd over de stappen die je kunt nemen om annulering te voorkomen. Mocht de bestelling in jouw ogen onterecht zijn geannuleerd of mocht er onduidelijkheid zijn over de oorzaak hiervan, dan kun je contact met ons opnemen.

2 Betalen
2.1 Hoe kan ik mijn facturen en betalingen inzien?

Als je een account hebt, kun je op de pagina 'Mijn bestellingen' kun je al jouw bestellingen inzien en de status ervan bekijken. Facturen krijg je per mail toegezonden. Ben je een factuur kwijt, dan kun je deze opnieuw aanvragen door een mail te sturen naar [email protected].

2.2 Mijn factuur is betaald, maar het factuurbedrag staat nog open in mijn account. Wat nu?

De verwerking van een betaling is afhankelijk van de gekozen betaalmethode. Elke betaalmethode heeft een bepaalde verwerkingstijd. De meeste betaalmethoden geven meteen de status door. Bij bankoverschrijving kan het 2 werkdagen duren voor jouw betaling is verwerkt. Totdat de betaling is verwerkt staat het factuurbedrag nog open in jouw account.

2.3 Hoe kan ik de gegevens op de factuur aanpassen?

Het is niet mogelijk om factuurgegevens achteraf aan te passen of te wijzigen. Wijzigingen kun je tijdens het bestelproces invoeren in je account. Wanneer de bestelling is afgerond, zijn ze per direct van kracht.

2.4 Kan ik een kopie van een factuur opvragen?

Wil je een kopie van een factuur ontvangen, dan kan je dit aanvragen door een mail te sturen naar [email protected].

2.5 Waarom heb ik een betalingsherinnering ontvangen?

Wanneer je een betalingsherinnering hebt gekregen, dan hebben wij voor (een deel van) de betreffende bestelling nog geen betaling van jou ontvangen. Wij vragen je dan het openstaande bedrag zo snel mogelijk te betalen.

2.6 Hoe kan ik de betalingsherinnering betalen?

In de mail van de betalingsherinnering staat exact beschreven hoe je moet betalen.

2.7 Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar al wel betaald. Wat nu?

Wanneer je een betalingsherinnering hebt ontvangen en je hebt de betaling langer dan vijf werkdagen geleden voldaan, dan verzoeken wij je vriendelijk om contact op te nemen per e-mail.

Wij vragen je om de volgende informatie betreffende jouw betaling mee te zenden. Wanneer heb je het aankoopbedrag overgeschreven? Naar welk rekeningnummer heb je het aankoopbedrag overgeschreven? Vanaf welk rekeningnummer heb je het aankoopbedrag overgeschreven? Wat heb je vermeld in de omschrijving?

Zodra wij deze informatie van je hebben ontvangen, kunnen wij jouw betaling zo spoedig mogelijk controleren en afronden.

2.8 Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?

Bij Leefhuus kun je jouw bestelling direct online afrekenen. Omdat wij het belangrijk vinden dat je gemakkelijk en veilig kunt betalen, bieden wij je de keuze uit verschillende betaalmethoden.

iDEAL.
Met iDEAL kunt je jouw bestelling veilig en gemakkelijk afrekenen. Je kunt betalen via de beveiligde internetomgeving van jouw eigen bank. Je hoeft voor het betalen met iDEAL geen account aan te maken, maar je kunt gewoon inloggen volgens dezelfde veilige methode die je ook bij het internetbankieren gebruikt.

Bankoverschrijving.
Als je ervoor kiest om de betaling zelf over te maken naar ons, kun je het bedrag vooraf via jouw eigen bank naar ons overmaken. Jouw bestelling wordt verzonden zodra het bedrag is bijgeschreven op onze rekening. Bij vooraf bankoverschrijving wordt jouw bestelling niet direct verwerkt waardoor het tot enkele dagen kan duren voordat wij jouw bestelling verzenden. Bij bankoverschrijving worden geen transactiekosten berekend. Deze betaalmethode is dus kosteloos te gebruiken.

Banknaam: Rabobank
Rekeninghouder: Houthuus
Rekeningnummer: NL22RABO0108803880
BIC: RABONL2U

Bancontact / Mister Cash
Belgische klanten kunnen bij ons betalen via Bancontact en Mister Cash. Met Bancontact en Mister Cash kun je vertrouwd, veilig, gemakkelijk en zonder extra kosten jouw online aankopen afrekenen. Met een Belgische betaalkaart kun je direct gebruik maken van Bancontact en Mister Cash, zonder dat je daarvoor een account hoeft aan te maken. Bancontact en Mister Cash zijn geschikt voor alle grote Belgische banken. Wij brengen geen extra kosten in rekening voor betalingen via Bancontact en Mister Cash.

 

Pinnen
Wil jij je bestelling afhalen in onze meubelmakerij? Dan is het mogelijk om bij het ophalen het aankoopbedrag met de pin te betalen.

3 Garanties en defecten
3.1 Heb ik garantie op de gekochte artikelen?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

4 Schade bij levering
4.1 Ik heb mijn bestelling ontvangen maar het is beschadigd. Wat nu?

De producten van Leefhuus worden zorgvuldig verpakt en gecontroleerd. Toch kan het voorkomen dat je een product niet in goede staat ontvangt. Als dit gebeurt, dien je dit binnen vijf werkdagen bij ons te melden.

Dit kunt je doen door een e-mail te sturen naar [email protected]. Let op: wij verzoeken je om enkele foto's mee te sturen van de schade.

Aan de hand van de foto's proberen wij een passende oplossing te vinden. Uiteraard heb je geen invloed op een defect. We rekenen bij Leefhuus daarom ook geen kosten voor het repareren of vervangen van een defect product.

5 Suggesties en klachten
5.1 Ik heb een suggestie, waar kan ik dit kenbaar maken?

Wij staan altijd open voor suggesties en zullen deze met zorg behandelen om onze dienstverlening nog beter te maken. Wanneer je suggesties hebt, ontvangen wij deze graag op [email protected].

5.2 Waar kan ik een klacht indienen?

Wij doen er alles aan om jouw bestelling met de grootste zorg te behandelen. Mocht je echter een klacht hebben over onze dienstverlening dan horen wij deze graag om hiervan te leren en onze dienstverlening te verbeteren.

Als je van mening bent dat wij je niet naar behoren hebben behandeld, als je niet tevreden bent over de afhandeling van jouw bestelling, of als je ergens anders ontevreden over bent, dan vernemen wij dat graag.

Je kunt jouw klacht mailen naar [email protected]. Zodra wij de klacht hebben ontvangen, sturen wij je een bevestiging. Vermeld bij een klacht je naam, adres en ordernummer zodat wij de klacht zo snel en effectief mogelijk kunnen verwerken. Ons streven is om binnen één week inhoudelijk op jouw klacht te reageren.

6 Klantbeoordeling
6.1 Hoe kan ik een productbeoordeling achterlaten?

Je kunt een beoordeling achterlaten op de productpagina van een door jou besteld product. Hiermee help je anderen een juiste keuze te maken. Wij stellen het erg op prijs als je een review achterlaat.

Daarnaast ontvang je nadat je een bestelling bij ons hebt geplaatst een email bericht van Feedback Company met de vraag of je een review wilt schrijven. 

7 Retourneren
7.1 Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Stappenplan retourneren – met account.
Log in op jouw account op www.leefhuus.nl. Ga naar 'Mijn bestellingen' en klik bij de bestelling die je wilt retourneren op 'Bekijken'. Meld de retouraanvraag aan door onderaan de pagina te klikken op de knop 'Artikelen retourneren'.

Vul vervolgens van de producten die je wil retourneren het aantal stuks in, de retour reden, retouractie en eventuele reactie in en klik op verstuur. Wij beoordelen jouw verzoek. Wij streven er naar om dit zo snel mogelijk te doen, in de meeste gevallen ontvang je binnen enkele uren per e-mail bericht(en) over de status van jouw aanvraag. Je kunt deze status ook bekijken in jouw account.

Als jouw retouraanvraag wordt goedgekeurd, zie je de status 'In behandeling'. Je ontvangt van ons een e-mail waarin staat beschreven hoe je het artikel naar ons kunt opsturen. Na ontvangst en verwerking van jouw retournering wordt de status aangepast naar 'Artikelen gecrediteerd'. In dit geval is het het bedrag op jouw rekening teruggestort.

Stappenplan retourneren – zonder account.
In het geval dat je geen Leefhuus account hebt kun je retourneren via ons herroepingsformulier. Let op: dit is alleen mogelijk als jouw retourzending aan de ''voorwaarden retourneren'' voldoet. Download hier het herroepingsformulier.

Print het formulier uit en vul deze volledig in zodat wij jouw retouraanvraag zo spoedig mogelijk kunnen verwerken. Plaats het ingevulde formulier samen met het/de artikel(en) die je retourneert in een stevige doos. De retourzending kan naar dit adres verstuurd worden: Leefhuus, Hoenderloseweg 133, 7339 GE Ugchelen.

Zorg ervoor dat je eigen adres niet zichtbaar is op de doos en dat je de retourzending voldoende frankeert. Je kunt de zending naar ons terugsturen door deze in de brievenbus langs de weg te doen.

In het geval dat de artikelen te groot zijn voor brievenbuspost dien je de zending via pakketpost te retourneren. 

De koper draagt het risico van de retourzending in het geval deze zoek raakt. De volgende voorwaarden zijn van toepassing: Je retourneert de producten binnen de zichttermijn van 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van jouw artikel. Het artikel bevindt zich voor zover redelijkerwijs mogelijk in originele staat.

7.2 Kan ik op maat gemaakte producten ook retourneren?

Als jij bij ons een op maat gemaakt product hebt besteld of een artikel dat gepersonaliseerd is, dan kunnen deze niet geretourneerd worden.

8 Verzenden en bezorgen
8.1 Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Bestel en betaal je op werkdagen vóór 16.00 uur en is het product op voorraad, dan zorgen wij ervoor dat jouw bestelling binnen twee werkdagen naar je wordt toegezonden. De levertijd staat bij ieder product aangegeven.

8.2 Wat zijn de verzendkosten?

Voor reguliere pakket verzendingen brengen wij €4.95 verzendkosten voor verzending binnen Nederland in rekening. Voor België is dit € 14,00 tenzij anders vermeld. 

Voor (tuin)meubels hanteren wij meubeltransport kosten. In Nederland (m.u.v. waddeneilanden) bedraagt dit €65,- (waddeneilanden en andere landen op aanvraag). Als er meubeltransport kosten van toepassing zijn, staat dit beschreven bij het product. Een bezorg afspraak wordt in overleg gemaakt.

9 Duurzaamheid
9.1 Hoe verantwoord is het hout dat gebruikt wordt door het Leefhuus?

In onze meubelmakerij werken wij veel met lokaal hout. Hout dat rechtstreeks van de Veluwe komt. Als we het hout niet lokaal kunnen krijgen, gebruiken wij altijd hout met een FSC of PEFC keurmerk.

9.2 Waarom zit mijn bestelling in hergebruikte doos?

Duurzaamheid is voor ons belangrijk. Ook bij het verzenden. Wij hergebruiken daarom verpakkingsmateriaal om onze houten meubels en woonaccessoires te versturen. Het is niet zo fancy, maar wel duurzaam!